Sunday, May 27, 2012

Di manakah pengaduan mu?

Laman sosial yang ada masa kini adalah sebagai kemudahan untuk kita menyebarkan dan menyeru kepada kebaikan, boleh juga dijadikan tempat mengeratkan silaturahim sesama umat islam, yang jauh kita dekatkan yang dekat kita eratkan. Namun, mengapa laman sosial disalahgunakan oleh remaja hatta orang dewasa sekalipun?

Rata-rata yang kita lihat, laman sosial sekarang dijadikan tempat luahan perasaan marah, sedih, ada juga melepaskan geram dengan menggunakan kata-kata yang kesat, malah ada juga yang menyebarkan fitnah dan mengutuk antara satu sama lain. Dimanakah pengaduan mu wahai sahabat yang saya sayangi kerana Allah sekalian?


Bukankah Allah telah berfirman yang bermaksud :
 "Iaitu orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenteram." (Surah ar-Ra'd, ayat 28)

Tenangkah hati sahabat-sahabat sekalian apabila mengadu di facebook, twitter, blogger dan sebagainya? Terbalaskah rasa sedih, geram dan sakit hati sahabat dengan mengadu pada laman sosial? 

Sahabat yang dikasihi kerana Allah sekalian..
Tidakkah kalian merasa sedih melihat pepecahan ummah sekarang? Tidakkah kalian merasa marah dengan kejahatan, kekejaman yang dilakukan oleh orang yahudi pada kita? Jika Ya, mengapa tidak kita bersatu? Mengapa tidak kita gengam erat tangan masing-masing dan bersatu untuk mengagalkan rancangan yahudi laknatullah?? Mengapa kita masih berperang, bergaduh sesama kita sendiri?? Mengapa sahabat sekalian? Demi Allah, hati ini sakit, sedih dengan kekejaman yang dilakukan yahudi! tetapi yang lebih menyedihkan, kita.. umat islam, telah terpedaya dengan permainan yahudi! kita telah terjerat!

satu analogi yang ingin saya kongsi daripada orang lebih berpengalaman :
Jika datang ribut taufan, angin kencang menggongcang pokok yang kita duduki, kita akan genggam erat dan tidak akan sesekali melepaskan pegangan tangan kita daripada pokok itu, namun apabila ribut taufan, angin kencang itu sudah berlalu datang pula angin sepoi bahasa yang menyenangkan, kita akan terlena, kita akan terbuai, akhirnya pegangan erat kita pada pokok itu akan terlepas dan kita akan jatuh dari keselesaan yang kita duduki . 

Itulah yang diibaratkan dengan hidup ini, Kita terlalu senang! kita terlalu leka dengan nikmat dunia yang Allah PINJAMKAN ini! Ya, dunia ini hanya PINJAMAN! Ketahuilah, yahudi tidak dapat menyerang kita dalam hal yang besar, mereka telah menyerang kita secara halus dari segi pemikiran kita iaitu melalui muzik, game dan pakaian. Cuba kita tanya diri kita, sejauh mana kita benar-benar kenal islam? Mari sahabat sekalian, renung kembali firman Allah s.w.t 

"Sesungguhnya mukmin itu bersaudara" (Surah al-Hujuraat:ayat 10)


"Tidak beriman seorang muslim itu sehingga dia mencintai saudaranya
sepertimana dia mencintai buat dirinya" (Hadis Riwayat al-Bukhari)

Mari rakan sekalian..


Ayuh kita membuat pahala dengan menyebarkan perkara baik di laman sosial-laman sosial yang ada serta mempereratkan lagi silaturahim yang terjalin. Teliti diri sendiri sebelum mencari salah orang lain. Banyakkan pengaduan pada Allah, InsyaAllah hati akan menjadi tenang. JANGAN BIARKAN YAHUDI KETAWA DENGAN KEJAYAAN MEREKA, TAPI BIARKAN MEREKA MENANGIS DENGAN KEKALAHAN MEREKA. Maaf, saya juga baru belajar, tolong betulkan apa yang silap. Saya hanya insan Allah yang lemah dan segala yang baik itu datangnya dari Allah yang maha kuasa <3

"MELAYU SEPAKAT ISLAM BERDAULAT"


No comments:

Post a Comment